Monday, May 18, 2009

KARNIVAL SUKAN PELAPIS NEGERI 1 / 2009









Baru-baru ini telah diadakan Karnival Sukan Pelapis Negeri 1 / 2009 di Pulau Pinang pada 07 Mei hingga 10 Mei 2009 di Padang Polo dan pihak BPSBPSK telah menghantar 1 pasukan memanah lelaki dan 1 pasukan memanah perempuan.

Walaupun menghadapi masalah pada permulaan tetapi hasil dedikasi SMA Persekutuan kajang selaku Pusat Kecemerlangan Latihan Memanah SBP telah berjaya mendapatkan atlit-atlit untuk bertanding di dalam Karnival ini.

Karnival ini merupakan platform atau pengukur pasukan pelapis SBP yang mana ini dapat menyiapkan pasukan memanah SBP yang lebih mantap. dengan adanya Karnival seperti ini, SBP tidak akan ketandusan pemanah kerana mempunyai pasukan pelapis yang bersedia untuk bertanding di peringkat yang lebih tinggi lagi.

Hasil dedikasi jurulatih memanah SBP, En. Madzlan bin Yaacob yang mana pasukan SBP sentiasa mendapat pingat di dalam setiap kejohanan dan karnival yang disertai. Di dalam karnival ini, pasukan pemanah lelaki SBP telah mendapat tempat ke-9 keseluruhan. Bagi Individu pula, Amir Syazmi Madzlan dari SMAP Kajang telah mendapat tempat ke-2 untuk jarak 90m Kategori 1 dengan pungutan mata 274 dan tempat ke-3 untuk jarak 30m Kategori 1 dengan pungutan mata 334. Manakala bagi berpasukan lelaki, mereka mendapat tempat ke-3 Berpasukan lelaki Kategori 1 dengan pungutan mata 3,324.

Syabas diucapkan kepada pemanah-pemanah SBP yang telah menaikkan nama SBP sebagai model kepada sekolah-sekolah lain.

No comments: