Tuesday, November 07, 2006

PELAJAR SMSJ KLUANG CIPTA SEJARAH TAWAN PUNCAK KINABALU




Pada tanggal 1 November 2006 (Rabu), 4 orang pelajar SMSJ Kluang dan seorang guru pengiring telah berjaya mengibarkan bendera SMSJ di puncak Kinabalu iaitu Low's Peak (4025m). Mereka terdiri daripada Mohd Shukry b Zainuddin, Nurul Suriati bt Sapiee, Ruby Pricilla a/p Thongamaney dan Amirah Raihana bt Harris Fadzillah (semuanya pelajar Tingkatan 4) serta Penolong kanan Kokurikulum SMSJ En Hamizer b Mohd Sukor.

Walaupun dalam keadaan keletihan dan kesejukan yang teramat (4 C), dengan iringan doa daripada guru dan pelajar SMSJ dapatlah juga kami tiba ke puncak dan menyaksikan kebesaran Illahi dari puncak tertinggi di Malaysia itu.

Kami ingin mengucapkan terima kasih atas iringan doa dan dokongan moral oleh semua pihak terutamanya daripada Pengetua SMSJ sendiri iaitu Tuan Haji Nojumuddin b Abd Samad. Tidak ketinggalan juga terima kasih atas bantuan kewangan yang disumbangkan oleh pihak SAJOHA (Persatuan Bekas Pelajar SMSJ), PIBG, Kelab Bilik Guru SMSJ (terutamannya kepada En Sahnizam b Miswan ,Pengerusi KEBIRU 2006 yang turut mengiring ekspedisi ini), Lembaga Koperasi Sekolah serta beberapa syarikat swasta yang memungkinkan program ini dilaksanakan dalam keadaan tersusun. Juga terima kasih kami kepada pihak Sekolah Menengah Sains Sabah, Kota Kinabalu yang menyediakan penginapan dan makan minum peserta selama 2 hari serta layanan yang sungguh mengkagumkan terutamanya dari pihak Pengetuanya sendiri. Terima kasih juga kepada pihak JohorFM yang telah menyiarkan liputan secara langsung daripada puncak.

Insya-Allah tahun depan aktiviti pendakian yang lebih mencabar akan kita sediakan bagi pelajar SMSJ.

1 comment:

N I N I E said...

tahniah utk sume yg terlibat, esp student yg mendaki & cikgu pengiring, cikgu hamizer... yeahhh... the best teacher.. & of course bile sebut cikgu hamizer, msti teringat pembaris pjg nye itu, sbb aku pnah kena duluuu...