Friday, January 20, 2006

Lawatan Delegasi Dubai ke Sekolah Alam Shah



Putrajaya 19 Februari:
Satu lawatan delegasi dari Al-Ma'ahad Ad-Deeni Dubai telah mengadakan satu lawatan sosial ke Sekolah Alam Shah. Rombongan yang diketuai oleh Sdr Youseff As-Sayegh, guru di sekolah tersebut, dan terdiri daripada 18 orang pelajar, dua orang guru dan seorang pegawai daripada Malaysian Education Promotional Board Emiriah Arab Bersatu (UAE).
En Khairil bin Awang, Pengetua Sekolah Alam Shah telah memberikan taklimat mengenai sejarah dan pencapaian Sekolah Alam Shah kepada delegasi berkenaan. Delegasi juga disajikan dengan persembahan Wind Orchestra SAS yang telah memainkan 2 buah lagu. Atas permintaan khas para delegasi, pasukan Wind Orchestra SAS juga telah memainkan lagu Negaraku.
Kedua-dua belah pihak juga telah menyuarakan kemungkinan untuk bekerjasama dengan lebih rapat pada masa akan datang, setelah mendapat nasihat daripada Kementerian Pelajaran kedua-dua buah negara.
En Khairil juga berbesar hati untuk membawa para delegasi melawat ke sekitar SAS. Pelajar-pelajar Dubai tersebut terpegun dengan kecanggihan teknologi, kemudahan asas dan keluasan kawasan Sekolah Alam Shah.
Lawatan diakhiri dengan perlawanan bola sepak dengan pasukan SAS dan berakhir dengan kemenangan berpihak kepada SAS 1-0.

Dilaporkan oleh
Hj Nor Azam Abdullah
Sektor SBP

No comments: