Thursday, June 15, 2006

5 EMAS DARI ACARA OLAHRAGA

SEREMBAN, Stadium Paroi - Kejohanan Olahraga Majlis Sukan Sekolah Negeri Sembilan telah selesai pada 5 Mei yang lepas. Pada kejohanan tersebut, 5 emas telah berjaya diperolehi oleh olahragawan dari SDAR.
Emas pertama daripada Mohd Iftiffar bin Roslee dalam acara merejam lembing dengan mencipta rekod baru Negeri Sembilan iaitu sejauh 50.45meter. Beliau telah berjaya memadamkan rekod lama iaitu 42.44meter yang dibuat pada tahun 2002. Emas kedua menerusi acara 4X400meter oleh Mohd Hafizuddin bin Daun. Emas ketiga juga melalui 4X400meter oleh Mohd Hilmi bin Hamidi. Beliau juga memperolehi emas dalam acara yang sama 4X400meter dan emas ke lima ialah dari acara 4X400meter menerusi Syarafudin bin Razin.
2 pingat perak dan 3 pingat gangsa juga berjaya diperolehi menerusi acara quatathon, 4X400meter, 200meter dan melempar cakera.
Pencapaian ini merupakan yang terbaik sepanjang penglibatan SDAR dalam acara olahraga di peringkat negeri. Jurulatih olahraga SDAR ialah Encik Azhar Ma Hassan dan ketua kontinjen ialah Cikgu Bisshukri Matrop.

DILAPORKAN OLEH :

NORAZAM HAJI NAYAN
PENOLONG KANAN KOKURIKULUM SDAR

No comments: