Tuesday, October 20, 2009

Mesyuarat Guru pembimbing Ragbi dan Hoki







Mesyuarat Guru Pembimbing ragbi dan hoki telah diadakan seperti ketetapan berikut:
Tarikh : 12 - 15 Oktober 2009
Tempat : Tiara Beach resort, Port Dickson
Bil Peserta : 186 orang

Mesyuarat di atas merupakan sambungan daripada mesyuarat yang diadakan d Bukit Fraser dengan menekankan kepada permainan ragbi dan hoki. Walaupun tujuan Bahagian untuk memberikan input kepada guru-guru berbeza daripada setiap sekolah tetapi ada guru-guru yang sama daripada mesyuarat Bukit Fraser hadir di mesyuarat kali ini.
Walaupun beitu, Unit Sukan dan Kokurikulum berterima kasih ke atas kehadiran guru-guru tersebut. Di dalam mesyuarat ini kelainan boleh dilihat di dalam sukan ragbi di mana unit Sukan dan Kokuriukulum telah menjemput penceramah daripada Malaysian Rugby Union untuk memberikan pendedahan dan seterusnya memberikan sijil kejurulatihan tahap 1 kepada guru-guru berkenaan dan buat pertama kalinya 2 orang guru wanita telah menyertai mesyuarat guru ragbi kali ini. Ini menunjukkan bahawa ragbi memnag diminati di SBP.
Majlis perasmian telah disempurnakan oleh Yang Berbahagia Pn Hjh Norlia Bt Mohd Shuhaili, Timbalan Pengarah BPSBPSK dan diharapkan supaya sukan ini dapat ditingkatkan lagi ke peringkat yabng lebih tinggi.

No comments: