Tuesday, September 26, 2006

KEM BERSEPADU UNIT BERUNIFORM SBPI PEKAN 2006



Pekan, 10 Sept-Semua murid Tingkatan Dua dan Tingkatan Empat yang berjumlah 239 orang telah menyertai Kem Bersepadu Unit beruniform SBPI Pekan 2006 di Padang SBPI Pekan bermula dari 8 hingga 10 September 2006.Objektif utama kem ini diadakan adalah supaya murid-murid dapat memupuk motivasi diri ke arah menjadi individu cemerlang kurikulum dan kokurikulum.

Unit beruniform yang terlibat ialah KRS, Kadet Bomba, Kadet Polis, PBSM, PPIM, Pandu Puteri dan Pengakap. GO yang turut serta mengendalikan kem ini ialah pihak Bomba dan Penyelamat daripada Balai Bomba dan Penyelamat Peramu , anggota polis daripada IPPD Pekan serta ADK Pekan.

Antara pengisian kem ini ialah pertandingan mendirikan khemah, bantu mula, kawad pili bomba, pandu arah, ikatan dan gajet, malam persembahan, pertandingan masakan, forum bina insan, senamrobik, ceramah belia benci dadah dan pertandingan kawad kaki.
Keseluruhannya, kem ini telah berjalan dengan lancar dan berjaya memberikan pengalaman-pengalaman baru kepada para peserta kem.

No comments: