Sunday, December 17, 2006

KEJOHANAN MEMANAH BAWAH 14 TAHUN SBP


Bahagian Sekolah, melalui Sektor Sekolah Berasrama Penuh (SBP) buat julung-julung kalinya menganjurkan Kejohanan Memanah Bawah 14 Tahun SBP Tahun 2006. Kejohanan ini berlangsung pada 2-5 November 2006 di SM Agama Persekutuan Kajang, Selangor.

Kejohanan kali ini melibatkan 17 pasukan SBP dari seluruh negara dengan penyertaan seramai 50 orang peserta lelaki dan 44 peserta perempuan. Jarak yang dipertandingkan adalah 50,40,30 dan 20M.

Sukan memanah telah dipilih untuk dijadikan salah satu sukan utama SBP memandangkan sukan ini banyak melibatkan kekuatan mental dan penumpuan yang merupakan ciri penting kecemerlangan.

Dalam kejohanan tersebut johan berpasukan lelaki telah disandang oleh Sekolah Dato’ Abdul Razak dengan pungutan 2797 mata. Manakala Sekolah Seri Puteri Cyberjaya menjuarai kategori berpasukan perempuan dengan jumlah 2726 mata.

Majlis penutupan dan penyampaian hadiah disempurnakan oleh Y.Bhg Dato’ Salleh bin Mohd. Husein, Timbalan Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia, yang telah sudi menamakan piala pusingan kejohanan di atas nama beliau dan isteri.

No comments: