Saturday, June 05, 2010

PROGRAM PENGANTARABANGSAAN SESERI DAN SMAN 2 PURWOKERTO JAWA TENGAH INDONESIA

Antara Perwakilan Indonesia yang sedang mendengar taklimat yang disampaikan oleh Puan Jamilah bt Abd Rahman Pengetua SESERI.




Pada 25 Mei 2010 (Selasa), seramai lapan orang wakil dari sekolah-sekolah Jawa tengah Indonesia telah mengadakan lawatan penanda aras ke SESERI. Tujuan lawatan ini adalah untuk mencari sekolah angkat atau 'sister school' di Malaysia. SESERI telah bersetuju untuk menjadi 'sister school' kepada sekolah SMAN2 Purwokerto, Jawa Tengah. Selesai sesi taklimat yang disampaikan oleh Pn Jamilah bt Abd Rahman, Pengetua SESERI, majlis menandatangani persetujuan untuk mengadakan hubungan dua hala ini telah diadakan. SESERI diwakili oleh Pn Jamilah bt Abd Rahman manakala SMAN 2 Purwokerto diwakili oleh Pak Wakyu. Sesi pertemuan dan perbincangan antara kedua-dua buah sekolah berjalan lancar. Delegasi Indonesia kemudiannya dibawa melawat ke persekitaran sekolah dan asrama SESERI.
Ribuan terima kasih diucapkan kepada Pn Adzuhaida dari Sekolah Seri Puteri Cyberjaya yang telah mencadangkan SESERI sebagai 'sister school' kepada SMAN2 Purwokerto. Semoga hubungan dua hala ini akan mewujudkan kerjasama yang mantap dalam meningkatkan mutu pendidikan kedua-dua buah sekolah.


Laporan disediakan oleh Cik Siti Aishah bt Othman
PK Kokurikulum SESERI

No comments: