Thursday, March 25, 2010

Kejohanan Balapan & Padang MSSD

Kejohanan Balapan & Padang MSSD kali ini telah berlangsung selama seminggu bermula dari 8-12 Mei 2010.. Secara keseluruhannya, SMSJ telah mencapai prestasi diluar dugaan dalam sejarah olahraga sekolah.. Hal ini disebabkan SMSJ telah menduduki tempat ke-2 secara keseluruhan dibelakang Sekolah Sukan Negeri iaitu SMK Tun Hussein Onn, dengan memperoleh 136 mata iaitu 5 mata di belakang sekolah tersebut..

Dengan kutipan pingat sebanyak 14 emas, 12 perak dan 11 gangsa, telah menobatkan SMSJ naib johan kejohanan pada kali ini.. Selain itu, atlet lelaki 13, saudara Khairul Asrie Bin Haridoon telah dipilih sebagai olahragawan kategori tersebut..Beliau telah memperoleh 4 emas dan 1 perak..Begitu juga dengan Saudara Sharul Shafik Bin Joon Rahmat telah dinobatkan sebagai olahragawan lelaki 15..Dalam kejohanan tersebut, beliau telah memperoleh 2 pingat emas beserta 1 rekod baru kejohanan..

Apa-apa yang lebih membanggakan lagi, SMSJ telah diumumkan sebagai pasukan terbaik kategori lelaki 13, lelaki 15, dan seterusnya kategori lelaki sekolah menengah..Kejayaan ini telah membawa seramai 12 orang pelajar SMSJ mewakili daerah Kluang dalam Kejohanan Padang dan Balapan MSSJ 2010..Tahniah diucapkan!!!

Pautan : http://mysmsj.blogspot.com/2010/03/kejohanan-balapan-padang-mssd.html

No comments: