Monday, September 20, 2010

MAJLIS PENYAMPAIAN ZAKAT & SUMBANGAN AIDILFITRI YAYASAN TUN HAMDAN 2010


Pada 2 September 2010, telah berlangsungnya Majlis Penyampaian Zakat & Sumbangan Aidilfitri Yayasan Tun Hamdan kepada pelajar-pelajar dan anak-anak yatim daerah Kinta. Majlis ini telah berlangsung di Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Ipoh, iaitu antara sekolah yang pernah menerima khidmat Allahyarham Tun sebagai pengetua. Majlis telah disempurnakan oleh Yang Berhormat Senator Dato' Dr Awang Adek Hussin, Timbalan Menteri Kewangan, merangkap pengerusi Yayasan Tun Hamdan.


Pada tahun ini, seramai 60 orang penerima telah terpilih iaitu 10 orang pelajar masing-masing dari Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Ipoh, SMK Clifford Kuala Kangsar, dan SMK Iskandar Shah, Parit, Lima orang pelajar masing-masing dari SMK Anderson, SMT Ipoh SMK Raja Perempuan, SMK Raja Chulan, Sekolah Izzudin Shah dan Sekolah Raja Perempuan Ta'ayah. Selain itu juga empat pertubuhan kebajikan/rumah anak yatim turut menerima sumbangan yang telah disampaikan oleh YB Dato' Dr Awang Adek Hussin. Pertubuhan yang terlibat ialah Badan Khidmat Islam Perak, Pertubuhan Kebajikan Anak-anak Yatim dan Warga Miskin Chemor, Pertubuhan Kebajikan Anak-anak Yatim / miskin Dahikmah, dan Pertubuhan Baitul Aini Anak-anak Yatim dan Warga Miskin Ipoh. Semoga segala usaha yang dilakukan oleh pertubuhan seperti Yayasan Tun Hamdan akan memberi motivasi berterusan kepada semua pihak supaya membudayakan amalan menyumbang kepada yang memerlukan dan memupuk nilai kasih sayang dalam masyarakat di negara kita.


Antara tetamu kehormat yang hadir, Y.Bhg Dato' Pahlawan Zulkifli Abdullah, Ketua Polis Perak, Encik Said Manap, PPD Kinta Utara, Y.Bhg Dato Adinan bin Maning, Ketua Eksekutif Bank Simpanan Nasional dan Y.Bhg Dato' Ahmad Tajeri, Ahli Pemegang Amanah Yayasan Tun Hamdan.


Y.B Senator Dato' Dr Awang Adek sedang menyampaikan sumbangan kepada pelajar terpilih.


Para penerima daripada sekolah-sekolah terpilih bergambar kenangan bersama tetamu kehormat.


Y.B Senator Dato' Dr. Awang Adek membetulkan tali leher salah seorang penerima..

No comments: