Thursday, September 23, 2010

PROGRAM KHATAM AL-QURAN DAN MAJLIS BERBUKA PUASA BERSAMA TUAN PENGETUA CEMERLANG STAR, IPOH

Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Ipoh melalui peranan yang dimainkan oleh Panitia Pendidikan Islam dan BADAR telah menjalankan usaha memurnikan jiwa seluruh warganya dengan makanan rohani iaitu Al-Quran. Peranan penting dalam kehidupan seorang muslim ini telah sama-sama dipupuk oleh semua warga sekolah ini. Semoga dengan berlangsungnya program sebegini dapat mendorong semua warga STAR meneruskan amalan memuliakan kitab suci umat Islam sepanjang kehidupan menuju negeri abadi. Fokus pendidikan buat semua pelajar STAR telah berlaku secara menyeluruh kerana tidak hanya menumpukan bidang akademik dan sukan semata-mata, bidang utama hidup seorang pelajar muslim juga telah digarap untuk dicerap buat semua pelajar. Semoga mereka membesar didikan yang menyeluruh.

Tuan Pengetua Cemerlang berucap merasmikan majlis khatam al-Quran pada 25 Ogos 2010 jam 5.30 ptg di Surau Hamdaniah STAR.

Sumbangan derma duit raya dari guru-g uru dan PIBG kepada pelajar yang kurang berkemampuan disampaikan oleh Dato Hj Dawa Bin Abdullah (Mantan Pengarah JPN Pulau Pinang yang juga merupakan bekas pelajar, guru dan Pengetua STAR)

Al Fadhil Ustaz Mokhtar (mantan Guru STAR) menyampaikan tazkirah bertajuk "Nuzul Quran"

Ustaz Asril mengalunkan zikir munajat sebelum berbuka puasa

Tuan Pengetua Cemerlang beramah mesra dengan pelajar STAR sebelum berbuka

Ustaz Asril bersama Tuan Haji Badri PK Ko-Kurikulum memeriahkan suasana khatam quran

Pelajar dan guru bersama menjayakan majlis khatam quran

No comments: