Thursday, March 09, 2006

KEJOHANAN MERENTAS DESA,KEJ OLAHRAGA TAHUNAN SEK DAN MSSD 2006-SMACH KEKALKAN KEGEMILANGAN.



KAMPUS SMACH- Tanggal 2 Februari 06 semua putera dan puteri SMACH telah berjaya mengharungi laluan yang sukar melalui sebuah ladang kelapa sawit untuk turut serta dalam Kejohanan Merentas Desa Sekolah. Larian putera adalah sejauh 8.5 kilometer manakala puteri melalui laluan sejauh 5 kilometer.Semua peserta berjaya sampai ke garisan penamat di padang sekolah tanpa sebarang masalah mahupun kecederaan.
Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah 06 - Khamis bersamaan 23 Feb 06 ,Warga SMACH telah mengadakan kejohanan olahraga tahunan dengan penuh gemilang.Pada 21 dan 22 Feb acara-acara saringan telah diadakan bermula dari 3.15 ptg.Banyak rekod kejohanan telah dipecahkan.Sempena kejohanan itu juga acara tradisi diteruskan iaitu pertandingan Dorm Cantik di asrama diadakan.Walaupun dalam keadaan suasana bersukan para pelajar masih mengekalkan kebersihan di dorm malah setiap dorm kelihatan begitu ceria sekali.
KEJOHANAN OLAHRAGA MSSD - SMACH telah ikutserta dalam kejohanan olahraga MSSD Pasir Puteh Machang pada 5 hingga 7 Mac yang lepas.Pencapaian SMACH adalah diluar jangkaan di mana SMACH telah dapat membawa pulang 12 pingat Emas,12 Perak dan 8 Gangsa dan menempat SMACH di tempat ke 3 keseluruhan.Olahragawan MSSD juga dirangkul oleh SMACH , iaitu Vitchai a/l Eh Nam yang mendapat 2 emas dan 2 perak. Terbaik lelaki 18 tahun,terbaik lelaki 15 tahun sekaligus menempatkan SMACH menjuarai Kategori 15 tahun lelaki. Dalam acara perbarisan kontinjen SMACH mendapat tempat kedua dari 31 kontinjen.
15 orang pelajar terpilih mewakili MSSD .
Semoga kegemilangan SMACH akan diteruskan.

Dilaporkan oleh:PK KO SMACH

No comments: