Monday, March 06, 2006

KEJOHANAN OLAHRAGA SM SAINS LABUAN 2006

W.P Labuan-25 Februari 2006
Sekolah Menengah Sains Labuan telah berjaya menganjurkan Kejohanan Sukan Tahunan kali ke-20 seperti yang direncanakan. Kejohanan ini bermula pada jam 7.00 pagi dan telah dirasmikan oleh Y.Bhg. En. Awangku Ali Pg. Jumaat, Pengarah Pelajaran, Jabatan Pelajaran Labuan.Tetamu jemputan melibatkan semua ibu bapa, wakil semua sekolah menengah dan rendah di W.P Labuan.

Pada hari pertandingan dua acara akhir diadakan iaitu acara 4X100m (lelaki A,B dan perempuan A,B). Semua peserta yang mengambil bahagian adalah daripada Rumah Temenggung, Laksamana, Bendahara dan Panglima. Acara tarik tali peringkta akhir antara rumah Temenmggung dengan Penglima diadakan. Manakala acara terbuka bagi memeriahkan kejohanan ialah 4X100m jemputan Antara SM Sains Labuan, SMK Pantai dan SMK Labuan.

Secara keseluruhan Rumah Sukan Laksaman telah diisytiharkan sebagai johan keseluruhan pada tahun 2006. Manakala saudara Shahmen Yazam dinobatkan sebagai olahragawan dan saudarai Norhasliza Sapli olahragawati bagi tahun 2006. Acara selesai sepenuhnya kira-kira jam 12.00 tengahari.

Dilaporkan oleh: Wan Zainul Azhan (PK Kokurikulum SMSL)

1 comment:

resmipadi said...

Wan,
Tahniah ko demo.
Tok balik ko kelate doh