Thursday, March 02, 2006

SBPI Kubang Pasu Johan Merentas Desa Daerah Kubang Pasu

SBPI Kubang Pasu telah mula menampakkan taringnya dalam acara sukan apabila menjadi johan kumpulan bawah 15 tahun dalam acara merentas desa peringkat MSSK daerah Kubang Pasu. Kejohanan tersebut telah diadakan pada 22Februari baru-baru ini dan disertai oleh 19 pasukan dari seluruh daerah Kubang Pasu.Para peserta yang terlibat ialah AZAHARI AZIZAN,AMIRUL NIDZAM AZMI DAN AHMAD SYAMIL KAMARUDDIN.

Mereka telah menjalai latihan sejak awal tahun ini di bawah bimbingan Cik Siti Rohaizat Abd Wahab dan En Sugandaran Kaivaliam.Menurut En Sugan ini merupakan kali kedua para peserta SBPIKP menyertai kejohanan tersebut sejak tahun lepas.Pada tahun lepas semua acara yang dimasuki oleh pelajar hanya sekadar menimba pengalaman.
'Latihan yang diadakan secara berterusan dari awal tahun dengan berlari mengelilingi kawasan sekolah melalui cerun bukit,kawasan bertar, padang sekolah dan kawasan sekolah yang berbatu-batan itulah rumusan latihan para pelajar SBPIKP', demikian menurut Cik siti Rohanizat selaku setiusaha sukan sekolah.Mereka ini juga telah terpilih mewakili daerah kubang pasu ke peringkat negeri yang akan diadakn pada 4 Mac ini di SMS Pokok Sena(SAINA).

Semoga mereka berjaya

CHE MAHMUD AWANG PKKOKU SBPIKP

No comments: