Monday, May 03, 2010

KONSERT AMAL FLOURISHES SERI PUTERI WINDS





Pasukan Wind Orchestra Sekolah Seri Puteri Cyberjaya yang lebih dikenali sebagai Seri Puteri Winds mengadakan Konsert Amal yang pertama kali dianjurkan yang dikenali sebagai 'Flourishes 2010 : The Concert' pada Sabtu, 1 Mei 2010 bertempat di Dewan Cempaka Sari, Kompleks Perbadanan Putrajaya, Presint 3. Tetamu Kehormat konsert ialah Y.Bhg. Tan Sri Alimuddin Bin Haji Mohd Dom, Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia. Konsert bermula jam 3.30 petang dan berakhir pada jam 5.15 petang. Auditorium Cempaka Sari yang boleh memuatkan seramai 650 orang penonton penuh dengan penonton yang membeli tiket-tiket berharga RM25.00 - RM100.00. Konsert Amal Flourishes berjaya membuat pungutan kasar sebanyak RM30,000.00.

Seri Puteri Winds yang ditubuhkan pada tahun 1976 telah menampilkan persembahan hebat dan bertenaga dibawah pimpinan Konduktor iaitu YM Raja Muzafar Shah Raja Abdullah. Lagu-lagu yang dipersembahkan antaranya Certain Up ! (Alfred Reed), Tunggu Sekejap (P.Ramlee ) (dengan iringin soprano Ummu Nadiah Suhaimi), Getaran Jiwa (P.Ramlee), First Suite in E Flat (Gustav Holst), Permaidani (Imanzali - dengan iringan Koir SSP), Oblivion (Astor Piazzolla) , Armenian Dances part 1 (Alfred Reed - iringan penari SSP) dan Vesusius (Frank Ticheli). Tetamu juga dihiburkan dengan persembahan Trombone Solo oleh Mustaqim Abdullah.

Sekolah Seri Puteri Cyberjaya merakamkan penghargaan khas kepada YBhg. Tan Sri Alimuddin Haji Mohd Dom (Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia) , Bahagian Pengurusan SBP dan Sekolah Kluster (KPM), para penaja dan penderma yang budiman, ibu bapa yang banyak membantu, SDAR Seremban, Kolej Tunku Kurshiah, SMS Selangor, SMK Wangsa Melawati dan semua penonton yang sudi melapangkan masa menghadiri konsert amal ini.

No comments: