Sunday, May 23, 2010

Pertandingan Bahas Antara Rumah Kali Ketiga SBPIKP

Pada 11 April - 10 Mei 2010, pertandingan Bahas Antara Rumah Kali Ketiga SBPI Kubang Pasu telah dijalankan. Pertandingan yang melibatkan kategori Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris itu dianjurkan oleh Orators' League (Kelab Pengucapan Awam) SBPI Kubang Pasu. Pertandingan tersebut ialah pertandingan tahunan bagi merebut Piala Hajah Rubiyah bagi Bahas Bahasa Melayu dan Piala Bibi Sabariah bagi Bahasa Inggeris. Pertandingan yang dijalankan secara liga itu menyaksikan setiap rumah menghantar dua pasukan bagi setiap kategori.


Majlis penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh Pengetua SBPIKP, En. Baharudin bin Osman pada 13 Mei 2010 bersempena dengan Majlis Penutupan Bulan Bahasa Kali Keenam. Johan bagi Bahas Bahasa Melayu jatuh kepada Rumah Saidina Othman sementara Naib Johan disandang oleh Rumah Saidina Ali. Sementara itu, pertandingan bahas Bahasa Inggeris pula dimenangi oleh Rumah Saidina Umar dan Naib Johan pula disandang oleh Rumah Saidina Othman. Pembahas Terbaik Keseluruhan bagi Bahas Bahasa Melayu ialah Amirah bt Kamal Azizi sementara bagi Bahas Bahasa Inggeris, Ahmad Mahfuz bin Mohd. Zulkifli.

Diharapkan pertandingan ini akan diteruskan lagi pada tahun-tahun akan datang demi melahirkan pelajar yang pantas berfikir dan berkomunikasi.



No comments: